allstarbasket.gr

Την καθιερωμένη ενημέρωση στους μετόχους για την επόμενη σεζόν, έκανε όπως κάθε καλοκαίρι, η Euroleague. 

Αντί για συνάντηση, η ενημέρωση έγινε με τηλεδιάσκεψη, στην οποία ο εκτελεστικός διευθυντής της EuroLeague, Τζόρντι Μπερτομέου, έκανε έναν μίνι-απολογισμό της σεζόν που δεν ολοκληρώθηκε και στάθηκε στις προκλήσεις της επόμενης.

 

Τα στελέχη της Euroleague παρουσίασαν στοιχεία της σεζόν 2019-20, που δεν ολοκληρώθηκε, συγκριτικά με την χρονιά 2018-19, τα οποία ήταν ενθαρρυντικά.

– Μέση αύξηση 15% στο ενδιαφέρον των θεατών στις αγορές της Euroleague, 9% υψηλότερο από το ενδιαφέρον στο μπάσκετ, το οποίο αυξήθηκε με ρυθμό 6%. Γαλλία, Ισραήλ, Τουρκία, Ισπανία και Γερμανία ηγήθηκαν της αύξησης αυτής.

– 15% αύξηση στο τηλεοπτικό κοινό, με Γαλλία, Ιταλία, Ισραήλ και Γερμανία να ηγούνται.

– Ανάπτυξη των social media σε όλες τις πλατφόρμες, με μέσο όρο 11% στους followers, 21% στην προσέγγιση χρηστών, 25% στα views των βίντεο και 46% σε όσους ήταν «αφοσιωμένοι».

– Το euroleague.net είχε 9% περισσότερους unique users, 13% παρουσία χρηστών στις σελίδες και 22% pageviews.

– 94% αύξηση της αξίας που παρέχεται σε εμπορικούς εταίρους σε ψηφιακά κανάλια.

– 12% περισσότερη προσέλευση στα γήπεδα και 75% πληρότητα των γηπέδων (κατά μέσο όρο).

Τι αποφασίστηκε

1. Έγκριση έκτακτων προσωρινών μέτρων για τη σεζόν 2020-21 που προτάθηκαν για τη στήριξη των συλλόγων, την αύξηση των εσόδων και την μείωση της αβεβαιότητας, για να επιταχυνθεί η ανάκαμψη από τον αντίκτυπο της πανδημίας Covid-19, συγκεκριμένα:

Ένα εναλλακτικό μοντέλο οικονομικής κατανομής των συλλόγων, που να έχει βάση στο επιπλέον βάρος κατανομής της αγοράς (από 54% σε 79%), ώστε να αυξηθεί η οικονομική σταθερότητα για όλους τους συλλόγους και να μειωθεί η αβεβαιότητα.

– Εισαγωγή του «Pandemic Response Guidelines» (οδηγίες ανταπόκρισης στην πανδημία), μιας υγειονομικής ομάδας, που παρέχει ασφάλεια και συμβουλές στις ομάδες, για την εξάλειψη φόβων των πελατών να παρακολουθήσουν live τους αγώνες, να παρέχουν στους φιλάθλους προσαρμόσιμα πλάνα πληρωμών και να δημιουργήσουν διαφανή και εξαντλητικά κανάλια επικοινωνίας, για να αυξήσουν την εμπιστοσύνη τους, όταν αποφασίσουν να παρακολουθήσουν παιχνίδια EuroLeague ή EuroCup.

– Πρόσθετες εμπορικές πλατφόρμες, που να είναι προσβάσιμες στις ομάδες, ώστε να αυξήσουν τις ευκαιρίες εσόδων τους, οι οποίες περιλαμβάνουν περιουσιακά στοιχεία του γηπέδουκαι οπτικοακουστικά δικαιώματα, καθώς και νέα, συγκεντρωτικά εμπορικά μοντέλα.

– Τροποποιημένες ημερομηνίες για training camps, που μπορεί να αρχίσουν το πολύ οκτώ εβδομάδες πριν την 1η αγωνιστική της regular season της Euroleague ή το πολύ πέντε εβδομάδες πριν το πρώτο επίσημο παιχνίδι της εγχώριας λίγκας για το 2020-21.

2. Εγκρίθηκε το οικονομικό κλείσιμο του 2019-20 και το μπάτζετ του 2020-21, όπως και η οικονομική κατανομή των συλλόγων.

3. Εγκρίθηκαν οι προτεινόμενες τροποποιήσεις των κανονισμών των διοργανώσεων

4. Εγκρίθηκαν οι προτεινόμενες λίστες με τις ομάδες του EuroCup και της Euroleague για το 2020-21.

Η Euroleague ενημέρωσε επίσης τους μετόχους για κάποια ακόμα σημαντικά ζητήματα:

– Την κατάσταση των διαπραγματεύσεων με την Ένωση Παικτών και την Ένωση Προπονητών γύρω από το πιθανό «European Framework Agreements», με σκοπό την εφαρμογή του από το 2021-22.

– Η έκθεση του τμήματος των διαιτητών, συμπεριλαμβανομένων της απόδοσης 2019-20, της συμφωνίας με την Ένωση Διαιτητών, του συστήματος instant replay, της απελευθέρωσης και της πρόσληψης των διαιτητών για το 2020-21, των νέων μέτρων για την βελτίωση της απόδοσης και της επικοινωνίας με τις ομάδες.

– Κατάταξη επιχειρηματικών αποδόσεων, για να κοινοποιηθούν στις συμμετέχουσες ομάδες, ως μέρος του  «EuroLeague Business Operations & Clubs Services activity» (BOCS), με στόχο την αναγνώριση των συλλόγων με την καλύτερη απόδοση, την παροχή κινήτρων και την προώθηση του θεμιτού ανταγωνισμού μεταξύ τους.