www.allstarbasket.gr

“Όταν προσπαθούμε  να  χάσουμε  βάρος ή να παραμείνουμε σε ιδανικά κιλά πρέπει να κόψουμε τα ενδιάμεσα σνακ”, ακούμε να μας λένε  συχνά. Η διατροφολόγος-διαιτολόγος Κλεοπάτρα Κετσελίδη μας εξηγεί γιατί αυτό είναι ένα μεγάλο λάθος!

 

 

 

 

www.allstarbasket.gr

 

 

 

Από την Κλεοπάτρα Κετσελίδη

 

 

 

Παραδόξως, τα σνακ αποτελούν σημαντικό μέρος μιας υγιεινής διατροφής. Φυσικά όταν καταναλώνονται με σύνεση, μπορούν να μας βοηθήσουν να φτάσουμε στους στόχους σας και να διατηρήσουμε το βέλτιστο για εμάς βάρος.

Χρειάζεται πολλή δυνατή θέληση για να εκπληρώσει κανείς τους στόχους του όσον αφορά την τήρηση ενός προγράμματος διατροφής με σκοπό την απώλεια βάρους και τα σωστά σνακ είναι ένας πολύ σημαντικός σύμμαχος σε αυτή την προσπάθεια.

 

  1. Τα σνακ βοηθούν να έχετε ενέργεια καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Νιώθεις μια ξαφνική κούραση γύρω στις 3 το μεσημέρι. Έχε πάντα μαζί σου μερικά γρήγορα και θρεπτικά σνακ για να  «ανανεώσεις καύσιμα» στο μεσοδιάστημα των γευμάτων σου. Ένα γρήγορο σνακ μπορεί να σου δώσει την ίδια ενέργεια με τον καφέ, αλλά με το πρόσθετο όφελος των θρεπτικών συστατικών που χρειάζεσαι.

 

  1. Τα σνακ ανταποκρίνονται στις σημαντικές ανάγκες σε θρεπτικά συστατικά.

Είναι αδύνατον να προσλάβει κανείς όλες τις βιταμίνες από τα φρούτα και τα λαχανικά που χρειάζεται μόνο σε τρία γεύματα την μέρα. Με την κατανάλωση τουλάχιστον δύο, ακόμα και τριών σνακ, (ένα δεκατιανό, ένα απογευματινό και ένα πριν τον ύπνο) αυξάνετε τις πιθανότητές να μεγιστοποιήσετε την πρόσληψη θρεπτικών ουσιών.

 

  1. Τα σνακ βοηθούν τους αθλητές να καλύψουν τις αυξημένες θερμιδικές τους ανάγκες.

Είτε προπονούνται είτε ετοιμάζονται για έναν μεγάλο αγώνα, οι αθλητές έχουν μεγαλύτερες θερμιδικές απαιτήσεις από τον μέσο ενήλικα. Και προφανώς αυτές οι θερμίδες είναι δύσκολο να καταναλωθούν μέσα στα 3 κύρια γεύματα.

Απολαύστε όλα τα πλεονεκτήματα που μπορεί να σας χαρίσει η διατροφή σας, καταναλώνοντας 2-3 σνακ ενδιάμεσα από τα γεύματά σας

 

  1. Με τον όρο σνακ εννοούμε πολύ περισσότερα από ένα μπισκότο ή μια γκοφρέτα.

Είναι σημαντικό να καταναλώνεις σοφά ακόμα και την σοκολάτα για να αξιοποιήσεις στο έπακρο τις σημαντικές ευεργετικές της ιδιότητες. Μείνε μακριά από τα επεξεργασμένα και συσκευασμένα μπισκότα, κράκερ και πατατάκια. Αντ ‘αυτού επικεντρώσου σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες και χαμηλά σε λιπαρά. Αγόρασε φρέσκα προϊόντα, αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς και βάλ’ τα στην τσάντα σου για να έχεις κάτι να «τσιμπήσεις» μεταξύ  των γευμάτων σου.

 

  1. Τα σνακ των 200 θερμίδων ή λιγότερο βοηθούν στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους.

Τα σνακ αυτής της θερμιδικής περιεκτικότητας προσφέρουν όλα τα παραπάνω οφέλη, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στη μείωση του αριθμού των θερμίδων που θα καταναλώσεις στο επόμενο γεύμα. Στην πραγματικότητα προστατεύουν από την υπερκατανάλωση τροφής. Ωστόσο μεγάλη σημασία έχει η λεγόμενη «θερμιδική πυκνότητα» των τροφίμων, δηλαδή η αναλογία του όγκου προς τις θερμίδες. Έτσι επέλεξε τρόφιμα που θα σε χορτάσουν ενώ παράλληλα δεν θα σου δώσουν πολλές θερμίδες.

 

Ορισμένα ιδανικά σνακ είναι

 

  • Μπάρες βρώμης με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη (ακόμα καλύτερα σπιτικές).
  • Ακατέργαστα φρούτα και λαχανικά με ξηρούς καρπούς ή φυστικοβούτυρο.
  • Γιαούρτι με αποξηραμένα (ή ακόμα καλύτερα φρέσκα) berries και ξηρούς καρπούς.
  • Smoothie με φρούτα, βρώμη και γιαούρτι.
  • Κρακεράκια με τυρί cottage και αγγούρι.
  • Πεπόνι ή καρπούζι με φέτα. (ΝΑΙ!)
  • Τοστ ολικής άλεσης με γαλοπούλα και τυρί.
  • Φρυγανιές ολικής με guacamole και γιαούρτι (ασυνήθιστο αλλά πολύ γευστικό και υγιεινό, λιώσε 1/4 αβοκάντο με λίγη ντομάτα και πιπεριά και άπλωσέ το στην φρυγανιά με μια κουταλιά γιαούρτι).
  • Αποξηραμένα φρούτα.
  • Ντάκος (2-3 μικρά κρίθινα παξιμάδια, με ντομάτα και φέτα).
  • Καναπεδάκια αγγουριού με γαλοπούλα και τυρί κρέμα light.
  • Φέτες πορτοκαλιού με κυβάκια regato light.
  • Φρέσκος χυμός πορτοκάλι (ή ρόδι όταν είναι στην εποχή  του) με πολύσπορα κριτσίνια.
  • «Σουβλάκια» με ντομάτα, αγγούρι, φέτα και ελιές
  • Γιαούρτι με φρούτα, μέλι και βρώμη

 

 

-Για συμβουλές, απορίες κι οτιδήποτε αφορά σε ζητήματα διατροφής μη διστάσετε να ρωτήσετε την ειδικό μας στην ηλεκτρονική διεύθυνση: kleokets@gmail.com

 

Διατροφή πριν από την προπόνηση ή από τον αγώνα μπάσκετ

Η διατροφή αθλητών μπάσκετ μετά την προπόνηση ή τον αγώνα

 

ΠροηγούμενοΟι «πράσινες» ευχές στον 46χρονο Πασκουάλ (pic)
ΕπόμενοΤα highlights του φιλικού Περιστέρι-Ήφαιστος (video)

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.