Η διατροφολόγος-διαιτολόγος Κλεοπάτρα Κετσελίδη, μάς δίνει οκτώ συμβουλές ώστε να απολαύσουμε τις χαρές του καλοκαιριού, να περάσουμε καλά στις διακοπές μας δίχως να προσθέσουμε κιλά! 

Παγωτά, κοκτέιλ, πλούσια γεύματα και μηδενική διάθεση για άσκηση.

Αυτοί είναι μερικοί μόνο από τους κινδύνους που εγκυμονεί το καλοκαίρι για το βάρος και την γενικότερη υγεία και ευεξία του οργανισμού.

Κλεοπατρα Κετσελιδη

Γράφει η ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΚΕΤΣΕΛΙΔΗ

Παρακάτω θα δούμε μερικούς εύκολους τρόπους για να μην έχετε ως σουβενίρ από τις διακοπές σας τα επιπλέον κιλά.

  1. Πάρτε μαζί σας υγιεινά σνακ

Πρώτο και σημαντικότερο μέτρο που πρέπει να πάρετε!

Για να αποφύγετε την λύση έτοιμων σνακ από τις παραλίες και τους φούρνους του νησιού, φροντίστε να έχετε μαζί σας φρέσκα φρούτα που κρατάνε και εκτός ψυγείου (π.χ μπανάνες), είτε να προμηθευτείτε από το τοπικό μανάβικο, ενώ ένα σακουλάκι με ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα στην τσάντα σας μπορεί να σας βγάλει ασπροπρόσωπους σε κάθε στιγμή λιγούρας.

Τέλος όσοι έχετε παιδιά φροντίστε να προμηθευτείτε από την 1η κιόλας μέρα φρέσκο γάλα ή γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά για το ξεκίνημα αλλά και το τέλος της μέρας τους. (δυστυχώς ελάχιστα ξενοδοχεία έχουν φρέσκο γάλα)

Έτσι θα μπορείτε να «κολατσίσετε» χωρίς τύψεις τόσο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, όσο και τις μέρες παραμονής στον προορισμό σας.

  1. Κινηθείτε έξυπνα και με στρατηγική στον μπουφέ

Αντί να αναλωθείτε σε θερμιδικά πυκνές επιλογές, που ωστόσο δεν θα σας κρατήσουν χορτάτους για πολλές ώρες (π.χ κέικ, μπισκότα, λουκουμάδες κλπ) φερθείτε έξυπνα και δώστε έμφαση στις φυτικές ίνες και την πρωτεΐνη, που αποδεδειγμένα παρατείνουν το αίσθημα κορεσμού.

Επιλέξτε λοιπόν, βραστά αυγά (μείνετε μακριά από ομελέτες καθώς είναι γεμάτες βούτυρο και κρέμα γάλακτος), φρεσκοστυμμένο χυμό πορτοκάλι, ψωμί ολικής άλεσης, γαλοπούλα, τυρί και σαν γλυκιά επιλογή προτιμήστε ένα γιαούρτι με δημητριακά ολικής, φρούτα και μέλι.

Μην διστάσετε να πάρετε μαζί σας ένα φρούτο για… μετά.

 

  1. Αθληθείτε κάνει καλό

Σίγουρα χρειάζεστε και μερικές ώρες χαλάρωσης στην ξαπλώστρα, αλλά οι ελληνικές παραλίες προσφέρουν αμέτρητες επιλογές άθλησης, που σίγουρα θα βρείτε αυτή που σας ταιριάζει. Από τα πιο απλά και κλασικά αθλήματα, ρακέτες, beach volley, μέχρι τα πιο «ασυνήθιστα» όπως το νεόφερτο sup και το αγαπημένο ποδήλατο θαλάσσης.

Ακόμη και ένας απλός περίπατος στην αμμουδιά ή το γρήγορο κολύμπι στη θάλασσα (όχι στο στρώμα θαλάσσης ναι στο ήπιο κολύμπι) θα σας χαρίσουν ευεξία, διασκέδαση και θα «κάψουν» τις θερμίδες του χθεσινού παγωτού.

 

  1. Επιλέξτε ποδήλατο για τις μετακινήσεις σας

Αφήστε το αμάξι στο ξενοδοχείο ή ακόμα καλύτερα πίσω στην πόλη. Όλα τα παραθαλάσσια μέρη της Ελλάδας προσφέρονται για… «ποδηλατάδα». Με το ποδήλατο θα έχετε την ευκαιρία να κάνετε μια υπέροχη βόλτα, να θαυμάσετε τις ομορφιές του τόπου, που χάνονται οδηγώντας αμάξι, αλλά και να αθληθείτε.

  1. Πιείτε το ποτό σας με σύνεση

Όπως έχουμε ξαναπεί, το «αθώο» βραδινό ποτό μπορεί να εξελιχθεί σε καταστροφή για τη διατροφή σας. Τα κοκτέιλ αποτελούν πραγματικές θερμιδικές βόμβες, καθώς φτάνουν σε θερμίδες ακόμα και ένα πλήρες γεύμα.

Ενδεικτικά ένα mojito έχει 180-200 θερμίδες (και αποτελεί υγιεινή επιλογή κοκτέιλ), ενώ μια pina colada αγγίζει τις 550 θερμίδες. Αν λοιπόν δε θέλετε να σας «κοστίσει ακριβά» η νυχτερινή έξοδος επιλέξτε ένα ποτήρι κρασί, μια παγωμένη μπύρα ή ένα σκέτο ποτό με σόδα και λεμόνι.

  1. Παγωτό ή κοκτέιλ (επιλέξτε ένα από τα δύο)

Αν παρόλα αυτά δεν μπορείτε να αντισταθείτε σε ένα κοκτέιλ, φροντίστε τουλάχιστον να μην φάτε και παγωτό την ίδια μέρα, καθώς η ημερήσια πρόσληψη ζάχαρης θα υπερβεί κατά πολύ την συνιστώμενη και αυτό είναι κάτι που σίγουρα δε θέλετε.

Απολαύστε λοιπόν το παγωτό σας και αρκεστείτε σε ένα κρασί για την έξοδο σας ή δροσιστείτε με μια φέτα καρπούζι και πιείτε το κοκτέιλ σας με λιγότερες ενοχές.

  1. Πιείτε άφθονο νερό

Ζέστη + περίπατοι + θάλασσα = ανάγκη για νερό

Το καλοκαίρι οι ανάγκες του οργανισμού μας σε υγρά διπλασιάζονται! Γι αυτό το λόγο να έχετε πάντα μαζί σας ένα παγωμένο μπουκάλι νερό. Ακόμα κι αν δεν νιώθετε το αίσθημα της δίψας είναι σίγουρο ότι ο οργανισμός σας το χρειάζεται.

  1. Κάντε ένα κυρίως γεύμα την ημέρα

Εκτός φυσικά από το πρωινό που πρέπει πάντα να είναι πλήρες και χορταστικό, προτιμήστε το κυρίως γεύμα σας να είναι νωρίς το απόγευμα. Ενώ για το υπόλοιπο της ημέρας επιλέξτε σαλάτες, φρούτα, και υγιεινά σάντουιτς ολικής.

Με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρετε να κρατήσετε το θερμιδικό περιεχόμενο της διατροφής σας σε ελεγχόμενα πλαίσια, ενώ θα έχετε περισσότερη ενέργεια για άθληση και παιχνίδι στη θάλασσα.

Με αυτά τα απλά tips λοιπόν θα μπορέσετε και να χαρείτε τις διακοπές σας, αλλά και να είστε το ίδιο χαρούμενοι όταν αντικρίσετε τη ζυγαριά πίσω στο σπίτι.

Καλό καλοκαίρι!

 

 

Για συμβουλές, απορίες κι οτιδήποτε αφορά σε ζητήματα διατροφής μη διστάσετε να ρωτήσετε την ειδικό μας στην ηλεκτρονική διεύθυνση: kleokets@gmail.com

Ακολουθήστε την Κλεοπάτρα Κετσελίδη στο Facebook στο γκρουπ Healthy Deli

Διατροφή πριν από την προπόνηση ή από τον αγώνα μπάσκετ

Η διατροφή αθλητών μπάσκετ μετά την προπόνηση ή τον αγώνα

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.