allstarbasket.gr

Η διατροφολόγος-διαιτολόγος, Κλεοπάτρα Κετσελίδη, απαντά σε ένα από τα πιο συνήθη ερωτήματα όλων μας: Τι να φάει το παιδί -αργά- το βράδυ, μετά την προπόνηση ή τον αγώνα; Κάνει να φάει;

Η Κλεοπάτρα Κετσελίδη μάς δίνει τις απαντήσεις, με τις συγκεκριμένες συμβουλές, να αφορούν σε ανήλικους, σε παιδιά δηλαδή!

 

 

Κλεοπατρα Κετσελιδη

 

 

 

Γράφει η Κλεοπάτρα Κετσελίδη

 

 

 

 

 

Πολύ συχνό ερώτημα των γονιών μικρών αθλητών είναι:

«Τι να του δώσω να φάει σαν βραδινό μετά από προπόνηση/αγώνα», ειδικά όταν το αθλητικό γεγονός τελειώνει αρκετά αργά το βράδυ.

Πολλοί γονείς θέλοντας να «αποφύγουν» τις αρνητικές συνέπειες του βραδινού φαγητού επιλέγουν να δώσουν ένα ποτήρι γάλα μόνο στα παιδιά τους ή ακόμα χειρότερα να μην δώσουν τίποτα.

Αυτό είναι ένα μεγάλο λάθος, καθώς στη διάρκεια της άθλησης ο οργανισμός καταναλώνει μεγάλο ποσοστό των ενεργειακών αποθηκών, κάτι που συμβαίνει και στη διάρκεια του ύπνου.

Για το λόγο αυτό θέλουμε τόσο πολύ να αναπληρώσουμε τα θρεπτικά συστατικά που «χάθηκαν» στην άθληση, αλλά και να δώσουμε ενέργεια στον οργανισμό για την 8ωρη νυχτερινή νηστεία (ύπνος).

Παρακάτω θα δούμε χρήσιμες συμβουλές, αλλά και πρότυπα γεύματα για να είστε σίγουροι ότι το βραδινό των παιδιών σας θα είναι το κατάλληλο για να τους χαρίσει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την σωστή ανάπτυξή τους, και παράλληλα θα είναι ελαφρύ.

allstarbasket.gr

Ιδέες για θρεπτικά και ελαφριά γεύματα on the go:

  • Αραβική πίτα ή τοστ ολικής με 1 φέτα γαλοπούλα βραστή, 1 φέτα κίτρινο τυρί χαμηλών λιπαρών, σος γιαουρτιού και λαχανικά (ντομάτα, αγγούρι ή λάχανο-καρότο), 1 μικρός χυμός χωρίς ζάχαρη
  • 3-4 πολύσπορα κριτσίνια, 1 βραστό αυγό, 1 τυράκι, 1 φρούτο
  • 1 γιαούρτι 2%, 10 αμύγδαλα, 1 φρούτο ή 1 κουταλιά σταφίδες, 3 κουταλιές βρώμη, μέλι

 

 

Αν ωστόσο για οποιοδήποτε λόγο δεν μπορείτε να ετοιμάσετε τα παραπάνω μπορείτε να ετοιμάσετε έναν θρεπτικό χυμό μόλις επιστρέψετε σπίτι.

Ιδέες για θρεπτικούς χυμούς:

  • 1 ποτήρι γάλα 1,5% ή 1 γιαούρτι 2%, 1 κουταλιά κακάο, 1 μπανάνα, 2 κουταλιές βρώμη, 1 κουταλάκι μέλι, 1 κουταλιά ταχίνι.
  • 1 γιαούρτι 2%, ½ κούπα κόκκινα φρούτα, 1 μπανάνα, ¼ κούπας χυμός πορτοκάλι, 2 κουταλιές βρώμη, 1 κουταλιά φυστικοβούτυρο.
  • 1 καρότο, 1 μήλο, 1 ποτήρι φυσικό χυμό (2 πορτοκάλια), 2 κουταλιές βρώμη. + 10 αμύγδαλα

Αν ωστόσο το αθλητικό γεγονός τελειώνει νωρίς το βράδυ μην φοβηθείτε να δώσετε στο παιδί σας ένα post workout snack αμέσως και 2 ώρες πριν κοιμηθεί ένα ελαφρύ αλλά πλήρες γεύμα.

Ενημερωθείτε αναλυτικά στο άρθρο Διατροφή και ενυδάτωση παιδιών που κάνουν αθλητισμό.

Δείτε εδώ τις αντίστοιχες συμβουλές διατροφής, αλλά για ενήλικες

Για συμβουλές, απορίες κι οτιδήποτε αφορά σε ζητήματα διατροφής μη διστάσετε να ρωτήσετε την ειδικό μας στην ηλεκτρονική διεύθυνση: kleokets@gmail.com

Ακολουθήστε την Κλεοπάτρα Κετσελίδη στο Facebook και το Instagram στο γκρουπ Healthy Deli.

 

Διατροφή πριν από την προπόνηση ή από τον αγώνα μπάσκετ

Η διατροφή αθλητών μπάσκετ μετά την προπόνηση ή τον αγώνα

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.