allstarbasket.gr

Η διατροφολόγος-διαιτολόγος Κλεοπάτρα Κετσελίδη μάς δίνει χρήσιμες συμβουλές συντήρησης φρούτων και λαχανικών, ειδικά σε αυτήν την περίοδο που μένουμε σπίτι για να περιορίσουμε τη διάδοση του κορονοϊού. 

 

 

Κλεοπατρα Κετσελιδη

 

 

 

Γράφει η ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΚΕΤΣΕΛΙΔΗ 

 

 

 

 

Παρακάτω θα δούμε συμβουλές αποθήκευσης που θα σας βοηθήσουν να κρατήσετε φρέσκα τα φρούτα και τα λαχανικά σας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και να μην αναγκαστείτε να τα πετάξετε αφού χαλάσουν.

Γενικές οδηγίες:

  • Κάποια προϊόντα μπορούν να αποθηκευτούν στο ψυγείο σε θερμοκρασία 2-3οC, στην κατάψυξη -18οC ή στο ντουλάπι. Όλα τα προϊόντα που αγοράζονται κομμένα ή ξεφλουδισμένα πρέπει να αποθηκεύονται στο ψυγείο. Σχεδόν όλα τα λαχανικά μπορούν να αποθηκευτούν κομμένα στην κατάψυξη, ενώ δεν συμβαίνει το ίδιο με τα φρούτα καθώς έχουν παραπάνω υγρασία. Μπορείτε να αποθηκεύσετε τα φρούτα στην κατάψυξη αν πρόκειται να τα χρησιμοποιήσετε για μαγειρική (π.χ μαρμελάδες, smoothies)
  • Καλό είναι να φυλάσσουμε τα φρούτα και τα λαχανικά στο ειδικό συρτάρι ή στο χαμηλότερο ράφι του ψυγείου.
  • Δεν φυλάσσουμε ποτέ τα φρούτα και τα λαχανικά σε πλαστικές σακούλες καθώς συγκρατούν την υγρασία και μειώνουν το χρόνο ζωής τους.

Παρουσιάζονται τα φρούτα και τα λαχανικά με φθίνουσα διάρκεια συντήρησης:

ΦΡΟΥΤΑ

allstarbasket.gr

Μήλα:

Έως 1 μήνα

Τα μήλα όπως και άλλα φρούτα (αχλάδια, μπανάνες, ακτινίδια, ροδάκινα) παράγουν αιθυλένιο, έτσι καλό είναι να τα κρατάτε μακριά από άλλα φρούτα και λαχανικά (σπαράγγια, μπρόκολο, καρότα, μαρούλι, φασολάκια, εσπεριδοειδή, αγγούρι) καθώς θα ωριμάσουν-σαπίσουν πιο γρήγορη.

Μπορούν να αποθηκευτούν στον πάγκο της κουζίνας για μια εβδομάδα ή στο ψυγείο για περισσότερο.

 

Αχλάδια:

Έως 1 μήνα

Αν τα αχλάδια είναι ώριμα, τα βάζουμε στο ψυγείο, για να μην αλλοιωθούν παραπάνω. Αν είναι άγουρα, τα αφήνουμε στον πάγκο να ωριμάσουν και έπειτα τα αποθηκεύουμε στο ψυγείο σε ξεχωριστό δοχείο.

 

Εσπεριδοειδή:

Έως 3 εβδομάδες (τα λεμόνια παραπάνω από 1 μήνα)

Επεκτείνουμε τη διάρκεια ζωής των μανταρινιών, γκρέιπ φρουτ, λεμονιών και πορτοκαλιών, αποθηκεύοντάς τα στο τελευταίο συρτάρι του ψυγείο.

 

 

Ακτινίδια:

Έως 2 εβδομάδες

Τα ακτινίδια θέλουν θερμοκρασία δωματίου, οπότε αφήνουμε στον πάγκο μέχρι να ωριμάσουν. Στη συνέχεια, αν δεν τα καταναλώσουμε άμεσα τα αποθηκεύουμε στο ψυγείο.

 

Φράουλες/Κεράσια:

Έως 10 μέρες

Ιδανικά τα συντηρούμε στο ψυγείο. Τα αφήνουμε μέσα στο κεσεδάκι τους και σε χαρτοσακούλα χωρίς να την κλείσουμε. Δεν τα πλένουμε παρά μόνο λίγο πριν τα καταναλώσουμε.

 

Μπανάνες:

allstarbasket.gr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Έως 1 εβδομάδα

Κρατήστε τις πράσινες μπανάνες έξω από το ψυγείο και αφήστε τες να ωριμάσουν. Οι μπανάνες στο ψυγείο μαυρίζουν πιο γρήγορα και χάνουν τη φρεσκάδα τους.

 

 

ΛΑΧΑΝΙΚΑ

 

Παντζάρια:

Έως 3 εβδομάδες

Κόψτε τα φύλλα από τον καρπό έως 2εκ. και φυλάξτε τα στο ψυγείο. Τα φύλλα καλό είναι να τα βράσετε λίγες μέρες αφού τα αγοράσετε.

 

Κρεμμύδι & Σκόρδο:

Έως 3 εβδομάδες

Αποθηκεύστε τα σκόρδα και τα κρεμμύδια σε δροσερό, σκοτεινό και ξηρό χώρο, αλλά ξεχωριστά από άλλα τρόφιμα λόγω των ισχυρών οσμών τους.

 

Καλαμπόκι:

Έως 3 εβδομάδες

Αποθηκεύστε στο ψυγείο με τον φλοιό του.

 

Πατάτες & γλυκοπατάτες:

allstarbasket.gr

Από 15 ημέρες έως 1 μήνα

(ανάλογα την ποικιλία, οι πατάτες Νάξου και οι γλυκοπατάτες συνήθως κρατούν περισσότερο)

Αποθηκεύστε σε δροσερό, σκοτεινό και ξηρό μέρος. (όχι στο ντουλάπι κάτω από τον νιπτήρα καθώς έχει πολλή υγρασία)

 

Καρότα & ραπανάκια:

Έως 2 εβδομάδες

Διατηρούνται στο ψυγείο τυλιγμένα σε απορροφητικό χαρτί.

 

Λάχανο:

Έως 10-15 μέρες

Φυλάξτε το στο ψυγείο ολόκληρο (κόβετε όσο θα καταναλώσετε γρήγορα).

 

Ντομάτες:

Έως 10 μέρες (Ανάλογα με την ποικιλία. Οι ντομάτες ρόμα, πομοντόρι και τα ντοματίνια τσέρι συνήθως κρατούν περισσότερο.)

Ιδανικά αποθηκεύουμε τις ντομάτες σε θερμοκρασία δωματίου καθώς η χαμηλή θερμοκρασία αλλοιώνει την υφή και τη γεύση τους. Φυλάξτε τες σε ένα μπολ με απορροφητικό χαρτί μακριά από τον ήλιο και τη θερμότητα. Αν ωριμάσουν αρκετά και δεν τις έχετε καταναλώσει μεταφέρετε στο ψυγείο.

 

Αγγούρια:

Έως 10 ημέρες

Τον χειμώνα αποθηκεύστε τα σε δροσερό ντουλάπι (12oC) για έως και 2 εβδομάδες. Σε περιόδους με υψηλότερη θερμοκρασία φυλάξτε τα στο ψυγείο τυλιγμένα σε απορροφητικό χαρτί (μικρότερος χρόνος ζωής).

 

Πιπεριές:

Έως 10 μέρες

Αποθηκεύστε τες στο ψυγείο.

 

Μπρόκολο & Κουνουπίδι:

allstarbasket.gr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Έως 7-10 μέρες (το κουνουπίδι διαρκεί περισσότερο)

Το μπρόκολο και το κουνουπίδι φυλάσσονται καλύτερα σε χωριστά δοχεία στο ψυγείο μακριά από άλλα προϊόντα. Προσοχή όταν τα διαλέγουμε να είναι σφιχτά και να έχουν ομοιόμορφο χρώμα.

 

Μανιτάρια:

Έως 1 εβδομάδα

Κρατήστε τα χωρίς να τα πλύνετε στο ψυγείο (απορροφούν σα σφουγγάρι το νερό και θα αλλοιωθούν μέσα σε 2 μέρες). Καλύτερος τρόπος αποθήκευσης είναι να παρεμβάλλεται απορροφητικό χαρτί ανάμεσά τους (μια στρώση μανιτάρια, μια στρώση χαρτί κ.ο.κ). Μπορείτε να τα αποθηκεύσετε σε χαρτοσακούλα. Ποτέ σε πλαστικό.

 

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά:

Έως 5 ημέρες

Λαχανικά όπως μαρούλι, ρόκα, σπανάκι αποθηκεύονται στο ψυγείο τυλιγμένα σε απορροφητικό χαρτί.

 

Μυρωδικά:

Έως 5 ημέρες

Φυλάξτε τα μυρωδικά σε ένα βάζο με νερό στο ψυγείο και τυλίξτε τα φύλλα τους με απορροφητικό χαρτί. (ο βασιλικός διατηρείται καλύτερα με τον ίδιο τρόπο αλλά εκτός ψυγείου). Μπορείτε να συντηρήσετε τα μυρωδικά για όσο καιρό θέλετε στην κατάψυξη κομμένα, σε αεροστεγή τάπερ ή μέσα σε παγοθήκες με ελαιόλαδο.

 

Σπαράγγια:

Έως 3 μέρες

Τα σπαράγγια, σε αντίθεση με τα περισσότερα λαχανικά, αγαπάνε την υγρασία! Οπότε τυλίγουμε με βρεγμένο χαρτί κουζίνας και αφήνουμε στο ψυγείο.

 

Μελιτζάνες & κολοκυθάκια:

Έως 3 ημέρες

Φυλάξτε σε θερμοκρασία δωματίου. Τοποθετήστε ένα μπολ σε σημείο χωρίς πολύ φως.

 

Για συμβουλές, απορίες κι οτιδήποτε αφορά σε ζητήματα διατροφής μη διστάσετε να ρωτήσετε την ειδικό μας στην ηλεκτρονική διεύθυνση: kleokets@gmail.com

 

Ακολουθήστε την Κλεοπάτρα Κετσελίδη στο Facebookκαι το Instagram στο γκρουπ Healthy Deli.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑΣ ΚΕΤΣΕΛΙΔΗ

 

Πώς να ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να τρώνε περισσότερα φρούτα και λαχανικά

 

Που να εστιάσουμε την προσοχή μας μετά το γιορτινό φαγοπότι 

 

 

Διατροφή πριν από την προπόνηση ή από τον αγώνα μπάσκετ

 

Η διατροφή αθλητών μπάσκετ μετά την προπόνηση ή τον αγώνα

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.