allstarbasket.gr

Η διατροφολόγος-διαιτολόγος Κλεοπάτρα Κετσελίδη μάς παρουσιάζει την πρόταση-απάντηση για τη συνήθη απαίτηση που έχουν τα παιδιά, μέσα στην ημέρα, και… κάθε μέρα!

 

Τα παιδιά (καθώς και οι ενήλικες) χρησιμοποιούν συχνά φαγητό για άλλους λόγους εκτός από την ικανοποίηση του αισθήματος πείνας. Τα παιδιά τρώνε συχνά, ως απάντηση στα συναισθήματα τους.

Εάν το παιδί σας παραπονιέται ότι πεινάει συνεχώς, ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές για να αντιληφθείτε τι πραγματικά συμβαίνει.

 

Κλεοπατρα Κετσελιδη

 

 

 Γράφει η Κλεοπάτρα Κετσελίδη 

 

 

 

 

 

Που οφείλεται η «πείνα»;

Εάν το παιδί σας τρώει 3 ισορροπημένα γεύματα και 1-2 σνακ την ημέρα αλλά εξακολουθεί να ισχυρίζεται ότι πεινάει, μπορεί να υπάρχουν και άλλοι λόγοι πέρα ​​από την πείνα που το κάνουν να θέλει να φάει.

 

Τι μπορείτε να κάνετε;

Ρωτήστε τον εαυτό σας τις ακόλουθες ερωτήσεις:

  1. Μήπως όταν το παιδί σας ζητάει φαγητό αντιμετωπίζει κάποιο από τα παρακάτω;
  • Ανία
  • Θλίψη
  • Στρες
  • Εκνευρισμός
  • Ανασφάλεια
  • Μοναξιά
  • Κούραση
  • Θυμός
  • Χαρά

 

  1. Το παιδί σας επιθυμεί να τρώει κι άλλες ώρες εκτός από τα συνήθη γεύματα και σνακ; Μήπως το παιδί σας κοιμάται υπερβολικά πολλές ώρες;

Τότε ίσως το παιδί σας υποφέρει από πλήξη και ζητά διεξόδους.

 

  1. Ανταμείβετε το παιδί σας με φαγητό (το Άριστα σε ένα διαγώνισμα ισοδυναμεί με επίσκεψη στο ζαχαροπλαστείο;)

Αυτό μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη παχυσαρκίας και προβληματικής σχέσης με το φαγητό.

 

  1. Πώς αντιμετωπίζετε το παιδί σας όταν κάνει κάτι σωστά;

Οι λέξεις επιδοκιμασίας μπορούν να ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση ενός παιδιού. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν το παιδί να συνεχίσει να λαμβάνει τις σωστές αποφάσεις για την υγεία και τη διατροφή του.

 

allstarbasket.gr

 

 

  1. Πώς μιλάτε στο παιδί σας; Είστε κυρίως αρνητικοί; Είστε συχνά επικριτικοί;

Είναι δύσκολο για όλους, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών, να κάνουν σωστές επιλογές όταν έχουν αυτή την αντιμετώπιση.

 

Υγιείς εναλλακτικές λύσεις

Εάν υποψιάζεστε ότι το παιδί σας τρώει από πλήξη, ίσως χρειαστεί να το παρακινήσετε να κάνει άλλες δραστηριότητες για να αποσπά την προσοχή του.

α. Βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας τρώει 3 ισορροπημένα γεύματα και 1-2 σνακ την ημέρα.

Αυτό θα μειώσει το αίσθημα πείνας μεταξύ των γευμάτων.

 

allstarbasket.gr

 

β. Βοηθήστε το παιδί σας να κάνει άλλες δραστηριότητες αντί να τρώει, όπως:

  • Να βγάλει βόλτα το σκύλο
  • Να κάνει βόλτα με το ποδήλατο
  • Να παίξετε όλοι μαζί ένα επιτραπέζιο παιχνίδι
  • Να παίξει ποδόσφαιρο
  • Να ζωγραφίσει
  • Να πάει στην παιδική χαρά
  • Να φυτέψει ένα λουλούδι στον κήπο/μπαλκόνι
  • Να κάνετε μια βόλτα στο πάρκο ή στην παραλία (χωρίς να σταματήσετε στο ζαχαροπλαστείο)

 

γ. Προσφέρετε υγιεινά σνακ όπως φρέσκα λαχανικά, φρούτα, σπιτικά ποπ κορν, ζελέ φρούτων χωρίς ζάχαρη και αποξηραμένα φρούτα. Σνακ όπως πατατάκια και καραμέλες έχουν κενές θερμίδες που δεν θα φέρουν κορεσμό.

 

allstarbasket.gr

 

 

δ. Επιλέξτε προσεκτικά τα σνακ.

Όταν επιτρέπετε στα παιδιά να επιλέγουν ελεύθερα τα σνακ τους, συχνά θα κάνουν ανθυγιεινές επιλογές. Μιλήστε με το παιδί σας για τα υγιεινά σνακ και τη σημασία τους. Ετοιμάστε μαζί μια λίστα με τα σνακ που μπορείτε να προμηθεύεστε και να έχετε στο σπίτι.

Να θυμάστε

Η δική σας σχέση με το φαγητό και το σωματικό σας βάρος, που χρονολογείται από την παιδική σας ηλικία, μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο διατρέφεται το παιδί σας.

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις σας είναι να προσδιορίσετε εάν το παιδί σας τρώει για τους σωστούς λόγους.

 

Πηγή: Pediatric Obesity: Prevention, Intervention, and Treatment Strategies for Primary Care

 

 

Για συμβουλές, απορίες κι οτιδήποτε αφορά σε ζητήματα διατροφής μη διστάσετε να ρωτήσετε την ειδικό μας στην ηλεκτρονική διεύθυνση: kleokets@gmail.com

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

 

Πώς να ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να τρώνε περισσότερα φρούτα και λαχανικά

 

Tips για να συντηρήσουμε σωστά τα φρούτα και τα λαχανικά φρέσκα για περισσότερο διάστημα

Που να εστιάσουμε την προσοχή μας μετά το γιορτινό φαγοπότι 

 

 

Διατροφή πριν από την προπόνηση ή από τον αγώνα μπάσκετ

 

Η διατροφή αθλητών μπάσκετ μετά την προπόνηση ή τον αγώνα

 

ΠροηγούμενοΟ… «ταβερνιάρης» που έγινε ΘΡΥΛΟΣ!
ΕπόμενοΜανωλόπουλος: Παλικάρι ο Μπουρούσης

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.